Memória marketing

Abban az esetben, ha bármilyen marketing kommunikációt akarunk létrehozni, mindenképpen érdemes insight kutatást végezni azért, hogy minél pontosabban ismerjük célcsoportunk gondolkodását, attitűdjeit. Ahhoz, hogy erről valósághűképet kapjunk a memóriát kell vizsgálnunk. A memóriát alapvetően két nagy területre lehet osztani:

  1. Tudatos vagy explicit
  2. Tudattalan vagy implicit

Az első inkább a „mit” kérdésre ad válaszokat, és a tényeket, fogalmakat, valamint az életrajzi eseményeket tárolja. A második inkább a „hogyan” kérdésre válaszol, mert a készségeket, a kapcsolatok „hogyan”-ját, érzéseket, érzelmeket, a fogalmak, emberek, események, tények és szavak közötti kapcsolatokat tartalmazza. Marketing szempontból ez utóbbi érdekes számunkra, hiszen ez határozza meg azokat a valódi szükségleteket, amikre, ha „válasz” a mi termékünk, szolgáltatásunk, akkor inkább fogják ezt választani az emberek és nem a konkurenciát. MINERVA® segítségével lehetővéválik mindkét memóriaterületnek a működés közbeni vizsgálata. A két memória területe anatómiailag, fejlődéstanilag, neurológiailag és pszichológiailag is teljesen elkülönül. Ezt mutatják be a következő ábrák.

A jelenlegi piackutatási módszerek csak a tudatos, explicit memória területének vizsgálatáig jutnak el:

1. Explicit

Explicit memöria

A MINERVA® módszerrel lehetővé válik mindkét memóriaterület egyidejű vizsgálata, különös tekintettel az implicit memóriára:

1. Explicit 2. Implicit
Explicit memória Implicit memória